Barion Pixel
őszi tájkép réttel fákkal és lehullott levelekkel

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK


Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik.

Jelen Általános Szerződési Feltételek a staffi.hu weboldal üzemeltetője (továbbiakban: Szolgáltató) és vevői -azaz bármely természetes, jogi személy vagy szervezet, aki a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt- (továbbiakban: Felhasználó) közti valamennyi, a szolgáltató webshopján keresztül zajló rendelésre és szállításra érvényes.

1. A Szolgáltató adatai:

A Szolgáltató e-mail címe, a Felhasználókkal való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe.

2. Rendelési folyamat:

A webshopból történő rendelés nem kötött regisztrációhoz, vendégként is lehet rendelést leadni. Bár a regisztráció nem kötelező, a Felhasználó előnyökhöz juthat, ha regisztráltként adja le megrendelését. Erről bővebben a 7-es pont ad tájékoztatást.

A webshopban a Felhasználó termékeket talál, melyekből egy konkrét termékre kattintva eljut a termékhez tartozó oldalra. Az oldalon tájékoztatás olvasható az adott termék részleteiről. A választás segítése érdekében, a legtöbb termékről fotó is található; ezek a fotók illusztrációként szerepelnek, a valóságtól eltérhetnek. A kosárba helyezéshez a kosárba gombra kell kattintani. A gomb melletti mezőben állítható a kosárba helyezni kívánt termék mennyisége. Az aktuális készlet alapján a rendszer automatikusan korlátozza a maximálisan rendelhető mennyiséget. A webshopon való böngészés közben különböző termékek is a kosárba helyezhetők.

Amikor a Felhasználó a kosárba helyezett valamit, akkor egy kicsi kosár ikon válik elérhetővé az oldal navigációs sávjában. Arra kattintva jut el a Felhasználó az általa összeválogatott termékekből álló kosár felületre. Ezen felületen látható minden, amit a Felhasználó a kosárba helyezett. Itt termékekre lebontva kaphat információt a kért mennyiségről és a hozzátartozó árról. A rendelés ezen pontján a rendelt mennyiség változtatható a navigációs nyilakkal vagy billentyűzet segítségével. A termék melletti X gombbal a termék törölhető a kosárból.

Ha a Felhasználó végzett a kosárban lévő termékek beállításával, akkor lehetősége van kiválasztani a fizetési- és szállítási módot a legördülő menüből. A fizetési- és szállítási lehetőségek és árak automatikusan változnak a kosár tartalmának függvényében, így az ott látott fizetendő, forintban értendő ár az éppen adott, valós lehetőséget jelzi.

Amennyiben a Felhasználó kiválasztotta a fizetési és szállítási módot, úgy tovább tud menni a szállítási és számlázási felületre. Ezen a felületen beírhatja a szállításhoz szükséges adatokat. A megfelelő és sikeres szállítás érdekében bizonyos mezők kitöltése kötelező, ezeket a rendszer monitorozza és ha egy szükséges mező nincs megfelelően kitöltve, akkor a következő felület előtt jelzi, a Felhasználónak pedig lehetősége van pótolni az adatokat. A számlázás automatikusan ezekre az adatokra történik. Amennyiben a Felhasználó szeretné, a „céges számlát szeretnék” gombbal előhozható a felület, melyen kitölthetők azok az adatok, amik elszámolni kívánt számlához szükségesek. Ezen a felületen, a továbblépés előtt a rendszer szintén visszajelez, ha valamelyik kötelezően kitöltendő adat nem lett megfelelően megadva, a Felhasználónak pedig lehetősége van ezt javítani.

Ha a Felhasználó beállította a kosárban található termékeket és megadott minden szükséges adatot, akkor az Összegzés modulnál található Tovább gombbal tovább léphet a rendelés összegző felületre. Ezen a felületen átnézheti a rendelésének adatait még egyszer, majd, ha mindent megfelelőnek talál, akkor rendelése véglegesítéséhez kötelezően el kell fogadnia jelen ÁSZF-et! A vásárlás gombbal pedig le tudja adni megrendelését.

A rendszer visszajelzést ad a rendelés leadásának sikerességéről.

Amennyiben a visszajelző felület sikeres rendelés leadást ír, úgy a rendelés leadottnak tekinthető és a rendelés feldolgozása megkezdődik. A rendelés feldolgozásának sikerességéről és a szállítás követéséhez szükséges adatokról a Szolgáltató visszajelzést küld. A rendelés ettől az e-mailtől tekinthető feldolgozottnak és elfogadottnak!

A Felhasználó a megrendelése véglegesítésével és leadásával tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

Amennyiben a megrendelés feldolgozásának sikerességéről és a szállítás követéséhez szükséges adatokról a visszaigazolás a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 72 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg a rendelés leadása során vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

3. Szállítási információk

A rendelés leadása után, annak feldolgozása (termékek összekészítése, csomagolása, kiszállító partnernek történő átadása) és megerősítése -ha a weboldalon nincs feltüntetve más, fennálló különleges helyzetből adódó változás- 1-3 munkanap alatt megtörténik. A csomag követéséhez szükséges információt a Felhasználó a kosárban, a szállítási információknál megadott e-mail címére kapja meg.

Az értesítést követően a szállítás várhatóan 1-4 munkanapon belül megtörténik.

A Szolgáltató vállalja, hogy a csomagokat a tőle elvárható, megfelelő gondossággal készíti össze és adja át a kiszállító partner részére, illetve, hogy esetlegesen felmerülő kiszállítási probléma esetén lehetőségeihez mérten, maximális segítséget nyújt a Felhasználónak.

A rendelés állapotáról a Szolgáltató e-mail címén bármikor kérhető információ.

A szállításhoz köthető árakról az 5-ös pont ad tájékoztatást.

A csomag szállítása során a kiszállító partner Általános Szerződési Feltételei az iránymutatók. Ennek megfelelően a Szolgáltató a kosár, szállítási információk felületén megadott extra információkat át tudja adni a kiszállító partnernek, de ha az túlmutat a kiszállító partnerek aktuális ÁSZF keretein, akkor nem tekinthető garantáltnak (ilyen például a kiszállítási idő óra pontossággal történő kérése).

Továbbá a Szolgáltató nem garantálja a kiszállító partnerek Általános Szerződési Feltételein kívül eső egyéb feltételeket sem!

A szállítás sikeressége érdekében szükséges és kötelező bizonyos adatokat megadni. A kosár felületen a rendszer visszajelez, ha valamelyik ilyen adat nem lett megfelelően kitöltve. Kötelezően kitöltendő adatok a név, irányítószám, város, utca, házszám, e-mail cím és telefonszám. Ezekre az adatokra azért van szükség, hogy a kiszállítás sikeres és pontos legyen. A Felhasználónak kötelező valós adatokat megadnia!

A szállítási adatok megfelelő kitöltése a Felhasználó felelőssége. Emellett a Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy alapos indokkal felkeresse a Felhasználót valamelyik elérhetőségén, ha úgy gondolja, hogy a megadott szállítási cím hibás és a kézbesítés sikeressége vitatott. A Felhasználónak továbbá lehetősége van az utólag észrevett adatbeviteli hibák javítását kérni, a Szolgáltató e-mail címére küldött levélben.

Amennyiben a Felhasználó nem valós adatokat közöl, hiányos, pontatlan vagy a szállítást kétségkívül ellehetetlenítő adatokat ad meg, akkor a Szolgáltató megtagadhatja a rendelés teljesítését. Ilyen eset lehet például nem létező utca megadása és e-mail és/vagy telefonszám mező helytelen formátumú kitöltése. A Szolgáltatót a Felhasználó hibájából tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A szolgáltatás jelenleg csak Magyarország területén vehető igénybe!

A kosárban, a szállítási mód kiválasztás felületen a Felhasználó három lehetőséget láthat maximum. Ezek a DPD, MPL és Foxpost. A DPD megnevezés a hazai DPD futárszolgálatot jelenti. Az MPL megnevezés a Magyar Posta által kínált ajánlott levél és futárpostai szolgáltatást jelenti. A Foxpost pedig a hazai Foxpost, csomagautomatába történő kézbesítési szolgáltatását jelenti.

A Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján köteles a küldeményt megvizsgálni, lehetőleg a kézbesítő futár előtt és a küldeményen észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni. A Felhasználó sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Amennyiben a Felhasználó nem vizsgálja át a csomagot, viseli az ezzel járó következményeket. Ha a szállítás során a küldemény akár külsérelmi, akár beltartalmi sérülést szenved el, a Felhasználónak lehetőség szerint azonnal, de maximum 3 napon belül jeleznie kell ezt a Szolgáltató felé, a Szolgáltató e-mail címére, az eset rövid leírásával, illetve, ha lehetőség van rá, akkor fotó(ka)t mellékelve. A Szolgáltatónak a beérkezett e-mailre maximum 30 napja van válaszolni.

4. Fizetési módok:

A Szolgáltató a kosár tartalmának függvényében kétféle fizetési módot ajánlhat fel. Azonnali, bankkártyás fizetési lehetőséget, illetve utánvétes fizetési módot. A felajánlott lehetőségek közül a Felhasználó szabadon választhat.

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A bankkártyás fizetési szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. További információ a https://www.barion.com oldalon olvasható.

Az utánvétes fizetés során a megrendelt küldemény ellenértékét a Felhasználó a kért címen tudja készpénzben vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíteni (a helyszínen történő fizetési módokra a választott kiszállító partner ÁSZF-e az iránymutató), a megrendelt küldemény átvételekor.

A Felhasználó a megrendelése véglegesítésével és leadásával tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

5. Árak és csomagküldési díjak

A webshopban feltüntetett árak magyar forintban értendőek és fizetendő árak. A Szolgáltató alanyi adómentes! Az egyes termékoldalakon a feltüntetett összeg a termék árát tartalmazza, bárminemű szállítási költség nélkül.

A szállítási költség a kosár tartalmától függ, így az ára dinamikusan generálódik annak függvényében, hogy épp milyen termék, mekkora mennyiségben található a kosárban. Az aktuális szállítási díjat a Felhasználó a kosárban tudja ellenőrizni a szállítási mód legördülő felületén, valós időben vagy a fizetési- és szállítási mód kiválasztása után az összegző modulban.

6. Elállás joga

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül, indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. A Felhasználó az elállási jogát egy erre vonatkozó, szándékát egyértelműen kifejező nyilatkozatával gyakorolhatja. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Felhasználó vagy az általa megjelölt, a szállítást végző fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. A Felhasználó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát. A termék visszaküldésének költségét a Felhasználónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalja e költség viselését. A visszaküldési cím a Szolgáltató 1-es pontban megjelölt címe. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. A Felhasználót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.

A Szolgáltató az elállási nyilatkozat megérkezését és termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a termékért kifizetett összeget a Felhasználó részére. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. Ilyen esetben az eltérő visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli. A Felhasználó köteles a termék(ek)et indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó nyilatkozat Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 7 napon belül visszaküldeni. A Felhasználónak írásban történő elállás esetén az elállási nyilatkozatot elegendő megküldenie 14 napon belül. A Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Felhasználó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi és ezt érdemben igazolni is tudja. A Szolgáltató nem köteles a Felhasználó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb, szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a termék(ek)et, vagy a Felhasználó minden kétséges kizáróan bizonyítani nem tudja, hogy az(oka)t visszaküldte. A Felhasználónak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelnie kell, ezen kötelezettségét jelen ÁSZF elfogadásával magára nézve kötelezőnek tekinti. Több termék vásárlása esetén, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tétel kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

7. Regisztráció és felhasználói fiók

A weboldalon lehetőség van felhasználói fiók (profil) létrehozására (azonban megrendelés leadható vendégként, regisztrálás nélkül is). Felhasználói fiók létrehozásával a Felhasználó előnyökhöz juthat.

Felhasználó a regisztrálás során köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmisnek tekintendő, az ehhez a felhasználói fiókhoz köthető megrendelések kapcsán a Szolgáltatót nem terheli teljesítési kötelezettség. A Szolgáltató kizárja a felelősségét, amennyiben a Felhasználó más nevében vagy más személy adataival veszi igénybe szolgáltatását.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy ha a regisztrált fiókja illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

Felhasználó a regisztrációt az oldal navigációs sávjában történő belépés, majd regisztrálás gombra kattintva tudja elkezdeni. A regisztráció során szükséges választania egy felhasználónevet, illetve megadnia e-mail címét és ehhez egy jelszót, aminek segítségével a későbbiekben is be tud jelentkezni az oldalra. Végül jelen ÁSZF elfogadása után a regisztrációs kérelem véglegesíthető a regisztrálás gombbal. Ezt követően a rendszer egy generált e-mailt küld a Felhasználó által megadott e-mail címre, melynek segítségével a Felhasználó hitelesíteni tudja e-mail címét és a levélben lévő gombra vagy linkre kattintva megerősítheti regisztrációs kérelmét. Amennyiben ez megtörténik, a Felhasználó fiókja teljes értékűnek számít és használatba vehető. Az oldal belépés menüpontjában bármikor be tud lépni a megadott adataival, illetve belépett állapotban a gomb profil elnevezést kap és onnan érhető el a felhasználói fiók.

Felhasználói fiók:

A profil felületen a Felhasználó láthatja felhasználónevét, a regisztráláshoz használt e-mail címét, illetve lehetősége van módosítani jelszavát.

Láthat egy Pontok elnevezésű blokkot, mely jegyzi a Felhasználó pontjait. Minden sikeresen átvett rendelésért 1 pontot kap a Felhasználó, a 10. összegyűjtött pontnál pedig egy, a Szolgáltató által meghatározott ajándékra jogosult. Ez az ajándék a 10. pont összegyűjtésekor leadott rendelés címére érkezik, a rendeléssel együtt. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ajándék kapcsán, ha szükséges, egyeztessen a Felhasználóval, valamelyik, a rendeléskor megadott elérhetőségén. A díjmentes ajándék nem a webshopban vásárolt terméknek tekintendő, így jelen ÁSZF webshopban vásárolt termékekre vonatkozó pontjai nem vonatkoznak rá. Miután az ajándék kiküldésre került, a Felhasználó pontjai nullázódnak és elölről kezdődik a pontgyűjtési folyamat.

Felhasználó a profil felületén talál egy Hírlevél elnevezésű blokkot. Ebben a blokkban a kapcsolóval lehetősége van változtatni a hírlevélre való feliratkozása állapotán. A hírlevél egy a Szolgáltató által küldött e-mail, mely tartalmazhat az oldallal kapcsolatos fontosabb változásokat, a webshoppal és annak termékeivel összefüggő változásokat, az oldallal kapcsolatos friss tartalmakat, illetve marketing célú megkeresést. Felhasználó szabadon eldöntheti, hogy feliratkozik e a hírlevélre vagy sem. Nem kötelező, de Szolgáltató részéről ajánlott, a kapcsolattartás megőrzése érdekében. Szolgáltató kijelenti, hogy a hírlevelekkel nem célja a feliratkozottak túl gyakori megkeresése. Nem szabályzottan, hozzávetőlegesen havi 1-2 e-mail kerülhet kiküldésre. Amennyiben Felhasználó úgy dönt, bármikor le tud iratkozni a hírlevélről, akár a profiljában, akár a kapott levélben található link segítségével.

A profil felületén található továbbá egy Mentett címeim elnevezésű gomb, melyre kattintva a Felhasználó be tud állítani maximum 3 db saját szállítási címet, mely címek a rendelések során a kosár felületen könnyedén elérhetőek és adatként beadhatók, így könnyítve és meggyorsítva a cím kiválasztását. A mentett címekre való bevitelre -a 3-as pontban taglaltak szerint- ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a kosárban megadott címekre és adatokra.

Végül, a felhasználói fiókban látható egy Rendeléseim gomb, melyre kattintva a Felhasználó eljut az eddigi rendeléseit nyomon követő oldalra, ahol részletesen át tudja nézni a korábban történt rendeléseit és az azokhoz tartozó adatokat.

A felhasználói fiókjából a Felhasználó a kijelentkezés gombbal bármikor ki tud lépni.

8. Hibák és visszaélések, szerzői kikötések

A Szolgáltató lehetőségeihez mérten mindent elkövet, hogy a webshop megfelelően és hibátlanul működjön. Emellett fenntartja a jogot, hogy rendszerhiba, rendszerhiányosság vagy szándékos, külső féltől származó károkozás miatt a rendeléseket korrekciózza. Ilyen esetben a Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót a további lépésekről, mely lehet a rendelés teljesítése, a rendelés teljesítéséhez köthető feltételek módosítása, vagy a rendelés teljesítésétől való elállás.

Ez az eljárás lép érvénybe és különösen igaz, abban az esetben, amennyiben a webshopban hibásan 0 forint vagy 1 forint, vagy a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő ár jelenik meg. A Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni és teljesíteni, hanem lehetősége van annak visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást és teljesítést, amelynek ismeretében a Felhasználó elfogadhatja az ajánlatot vagy elállhat vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek minősül – a hazai bírói joggyakorlatnak megfelelően – az adott termék vagy szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív, akár negatív irányba történő, minimum 50 %-os eltérés. Jelen ÁSZF elfogadásával, a Felhasználó tudomásul, hogy a feltűnő értékaránytalanság (Ptk. 6:98. §) fogalmát a törvény nem határozza meg. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem jöhet létre érvényes szerződés, melyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

A Szolgáltatónak továbbá lehetősége van érvénytelennek tekinteni azt a megrendelést, aminek létrejöttéhez a Felhasználó a webshop forráskódjában szándékosan okozott változtatást, kárt vagy olyan beállítást, ami Felhasználót jogosulatlan előnyhöz vagy kedvezményhez juttatná. Ehhez köthetően a Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy az ilyen cselekmény -mely kiemelten és szándékosan kárt okoz a Szolgáltató tevékenységében és akadályozza annak megfelelő működését- okozóját kizárja a szolgáltatás jövőbeli igénybevételéből. Jogszabályba ütköző a megrendelés különösen (de nem kizárólagosan), ha a Felhasználó a terméket a jóhiszeműség és tisztesség elvének megsértésével rendelte, a Felhasználó magatartása a joggal való visszaélés tilalmát sérti, a megrendelés a jelen ÁSZF-be, egyéb szerződésbe ütközik, vagy bármely okból kifolyólag jogszabálysértő, a Felhasználó megtéveszti, vagy megtéveszteni próbálja a Szolgáltatót.

A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal (minden, a staffi.hu domainhez köthető oldal, aloldal, oldalrész), webshop, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

A Szolgáltató jelen ÁSZF-ben leírt, a weboldal funkcióira és megjelenített elemeire vonatkozó leírásai a nagy általánosságban előforduló eszközök (mind „asztali” megjelenítéshez, mind mobiltelefonos megjelenítéshez köthető) használata mellett értelmezhetőek. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy az előzőekben említett, egyes leírásai bizonyos eszközökön másképp vagy nem megfelelően működhetnek, vagy jelenhetnek meg, az eszköz eltérő technikai és kódolási megoldásai miatt. Az ebből adódó hibákért a Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli.

9. Panaszkezelés rendje

A Szolgáltató célja, hogy minden megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az elérhetőségekben megjelölt e-mail címen, levél formájában teheti meg. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elfogadó vagy elutasító álláspontját megindokolja.

A Felhasználó a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek; a Békéltető Testületek területileg illetékes listája pedig itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek.

10. Vegyes rendelkezések

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben a Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

A Szolgáltató és a Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

Jelen ÁSZF 2021. július 01. napjától hatályos visszavonásig. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. Ennek oka lehet a jogszabályok változása, a vállalkozással kapcsolatos változások vagy üzleti érdek. A módosításokat a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi!